Jeg har udfordringer med Microsoft 365

Opsætning af multifaktor godkendelse (MFA)

Opsætning af MFA, øger sikkerheden markant for hele virksomheden. MFA gør så når du logger ind på f.eks. Din mail, så vil den bede om en ekstra form for bekræftelse. På samme måde som f.eks. Dit NemID/MitID Denne guide vil vise dig hvordan du opsætter MFA til din arbejdskonto. Vær opmærksom på at hvor ofte den skal bede om bekræftelse er noget der bliver defineret af A-One Solutions (Efter aftale med en beslutningstager). Så hvis der ønskes ændringer til hvor ofte den beder om ekstra bekræfte...

Nulstilling af OneDrive

1. Første trin er at klikke på Windows knappen på dit tastatur samtidigt med du klikker på R. 2. Andet trin er at skrive følgende i pop up vinduet ”wsreset.exe” og derefter klik ”OK”. 3. Tredje trin er afvent et par sekunder, der vil komme en blank pop up vindue som selv lukkes efter. Hvis Onedrive stadig driller med synkronisering er der følgende metode man kan prøve. 4. Fjerde trin er at klikke på Windows knappen på dit tastatur samtidigt med du klikker på R. 5. Femte trin e...

Tilføjelse af konto i Outlook på iPhone

1. Første skridt er at åbne ”App Store” som har følgende logo (). 2. Andet skridt er at søge efter ”Microsoft Outlook”. Den har samme ikon som på computeren. 3. Tredje skridt er at klikke ”Hent” på Outlook. 4. Fjerde skridt er at finde Outlook appen på hjemmeskærmen og åbne den. 5. Femte skridt er at indtaste den mail man vil have tilføjet og klik på ”Tilføj Konto”. 6. Sjette skridt er at skrive koden til den mail konto man vil tilføje og klik på ”Log på” 7. Du har nu t...

Tilføjelse af Konto i Outlook på Android

1. Første skridt er at åbne ”Google Play” som har følgende logo (). 2. Andet skridt er at søge efter ”Microsoft Outlook”. Den har samme ikon som på computeren. 3. Tredje skridt er at klikke ”Hent/Installer” på Outlook. 4. Fjerde skridt er at finde Outlook appen på hjemmeskærmen og åbne den. 5. Femte skridt er at indtaste den mail man vil have tilføjet og klik på ”Tilføj Konto”. 6. Sjette skridt er at skrive koden til den mail konto man vil tilføje og klik på ”Log på” 7....

Tilføj en konto i Outlook

1. Første skridt er at åbne Outlook og gøre det i fuld skærm, ved at klikke på ”firkant” oppe i højre hjørne. 2. Andet trin er at klikke på ”filer” oppe i venstre hjørne (). 3. Tredje skridt er at klikke på ”Tilføj konto” (). 4. Fjerde skridt er at indtaste Mailadressen for den konto som skal tilføjes i feltet (). Eksempel på Mailen er: Team efterfulgt af nummer @ mariehjem.dk Eksempel: Team1@mariehjem.dk (mailto:Team1@mariehjem.dk) for Team 1 5. Femte skridt er at klikke ”Op...

Tilføj en delt postkasse i Outlook

1. Første skridt er at åbne Outlook og gøre det i fuld skærm, ved at klikke på ”firkant” oppe i højre hjørne. 2. Andet trin er at klikke på ”filer” oppe i venstre hjørne (). 3. Tredje trin er at klikke på ”Kontoindstillinger” (). 4. Fjerde trin er at klikke på ”Kontoindstillinger” i menuen som er blevet foldet ud (). 5. Femte trin er at klikke på ”Rediger…” i pop up menuen () 6. Sjette trin er at klikke på ”Flere Indstillinger” nede i venstre hjørne (). 7. Syvende trin er ...

Opsætning af synkronisering fra SharePoint

1. Første step er at åbne den browser du bruger, de mest almindelige er Edge, Chrome og Firefox. 2. Andet skridt er at skrive ”Office.com” i toppen af ”Url” feltet (). 3. Tredje skridt er at logge på, klik på ”Log på” og indtast mail og kode som vist på skærmen. 4. Fjerde skridt er egentlig kun at kigge ude i venstre side på søjlen, hvor Office programmerne ligger. 5. Femte skridt er at trykke på de 9 prikker i en firkant i toppen (). 6. Sjette skridt er at trykke på SharePoin...

Få et overblik over Office.com

1. Første step er at åbne den browser du bruger, de mest almindelige er Edge, Chrome og Firefox. 2. Andet skridt er at skrive ”Office.com” i toppen af ”Url” feltet (). 3. Tredje skridt er at logge på, klik på ”Log på” og indtast mail og kode som vist på skærmen. 4. Fjerde skridt er egentlig kun at kigge ude i venstre side på søjlen, hvor Office programmerne ligger. Her har du de forskellige Office programmer dog i Online version. De forskellige programmer minder om dem man kender...

Hjælp til at bruge Outlook Webversion (OWA)

1. Første step er at åbne den browser du bruger, de mest almindelige er Edge, Chrome og Firefox. 2. Andet skridt er at skrive ”Office.com” i toppen af ”Url” feltet (). 3. Tredje skridt er at logge på, klik på ”Log på” og indtast mail og kode som vist på skærmen. 4. Fjerde skridt er egentlig kun at kigge ude i venstre side på søjlen, hvor Office programmerne ligger. 5. Femte skridt er at klikke på Outlook. Nu er du i Web version af Outlook. Herinde kan man lidt forskelligt....